۶۹

۲۶٫۴

۶۱

۲۳٫۴

جدول(۴-۱۲) توزیع فراوانی پاسخگویان را بر حسب احترام به شخصیت مخاطب امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف نشان می‌دهد. بیشترین فراوانی با ۴/۶۴ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه اصلا” را برای این گویه انتخاب کردند که اگر امر و نهی همراه با ادب و احترام باشد، پذیرفته میشود و کمترین فراوانی با ۵/۱ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه خیلی کم را برای این گویه برگزیدند.توزیع فراوانی پاسخگویان را بر حسب عدم تأثیر امر به معروف بر اساس بیان تند و نیشدار از سوی آمر و ناهی نشان می‌دهد،بیشترین فراوانی با ۸/۲۶ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه متوسط را برای این گویه انتخاب کردند که اگر بیان امر و نهی تند و نیشدار باشد، پذیرفته نمیشود و کمترین فراوانی با ۵/۱ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه خیلی کم را برای این گویه برگزیدند.

۴-۲-۱۳-شاخصهای پراکندگی نحوه بیان امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف
جدول (۴-۱۳): شاخص‌های پراکندگی نحوه بیان امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف

(تعداد کل)

(معتبر)

۲۶۱

(از دست رفته)

۰

(میانگین)

۴٫۰۹

(انحرف معیار)

۱٫۲۸

(کمینه)

۱٫۰۰

(بیشینه)

۶٫۰۰

شکل (۴-۹): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب نحوه بیان امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف
جدول و شکل فوق شاخص‌های پراکندگی نحوه بیان امر و نهی را جهت اثر بخشی امر به معروف در بین پاسخگویان نشان می‌دهد. میانگین تأثیر نحوه بیان امر و نهی جهت امر به معروف، در بین دانشجویان مورد مطالعه برابر با ۰۹/۴ است. حداقل (کمینه) نمره آن ۰۰/۱ و حداکثر (بیشینه) ۰۰/۶ می‌‌باشد. لازم به ذکر است که دامنهی پاسخها از عدد ۱ (اصلا”) تا ۶(خیلی زیاد) میباشد.
۴-۲-۱۴-توزیع پاسخ پاسخگویان به گویه های شاخص تاثیر نحوه بیان امر ونهی
جدول(۴-۱۴)توزیع فراوانی پاسخ پاسخگویان به گویه های شاخص الفاظ آمر و ناهی جهت اثر بخشی امر به معروف

نحوه بیان امر ونهی

اصلا

خیلی کم

کم

متوسط

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...