۱۶/۰

۵۳/۰

۲۸/۰

* محاسبات محقق
همان­طور که ملاحظه می­ شود، مقدار سطح معنی­داری تمامی پارامترهای تحقیق از ۰۵/۰ بیش­تر می­باشد؛ لذا در سطح معنی­داری ۹۵% شواهد قوی برای رد فرضیه H0 وجود ندارد. بنابراین داده ­های هر ۸ متغییر از توزیع نرمال برخوردارند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

آزمون فرضیه ­ها
نحوه همبستگی و ارتباط دو متغیر دارای اهمیت می‌باشد و از این راه می‌توان یکی از این دو متغیر را کنترل یا پیش‌بینی کرد(دانایی فرد و همکاران، ۱۳۸۹). لذا به کمک ضریب همبستگی، همبستگی معنادار یا تصادفی بین دو متغییر را می­توان بدست آورد(مومنی، قیومی، ۱۳۸۹). در این تحقیق از آن جا که فرضیه اصلی و ۵ فرضیه فرعی تحقیق، بررسی رابطه بین متغییرها می­باشد؛ لذا از ضریب همبستگی باید بهره گرفت که این فرضیات در ضریب اطمینان ۹۵% مورد آزمون قرار خواهند گرفت. از طرفی با توجه به این که داده ها به صورت رتبه­ای جمع آوری شده اند؛ لذا باید از ضریب همبستگی رتبه‌ای اسپیرمن استفاده کرد(مومنی، قیومی، ۱۳۸۹). در خصوص پاسخگویی به سوالات تحقیق نیز، از آنجا که داده های آماری از توزیع نرمال برخوردار می باشند؛ بنابراین باید از آزمون­های پارمتریک(آزمون میانگین یک جامعه) استفاده کرد. محقق در این تحقیق از آزمون­های یاد شده به کمک نرم افزار SPSS 11.5 بهره گرفته است.
آزمون فرضیه اصلی
فرضیه اصلی پژوهش عبارتند از: بین آمیخته بازاریابی و کارآفرینی سازمانی در سازمان­های کوچک و متوسط شهرک صنعتی استان کرمانشاه رابطه معناداری وجود دارد.
این فرضیه به صورت زیر در قالب فرضیه آماری تعریف شده است:
H0= بین کارآفرینی سازمانی و آمیخته بازاریابی رابطه معناداری وجود ندارد
H1= بین کارآفرینی سازمانی و آمیخته بازاریابی رابطه معناداری وجود دارد
با توجه به جدول شماره ۴ -۱۱ خطای محاسبه شده(۰۰/۰ sig =) از سطح خطای در نظر گرفته شده(۰۵/۰ = α)، کم­تر می­باشد که به معنی رد فرضیه H0 می­باشد. به عبارت دیگر، در فاصله اطمینان ۹۵% می­توان مدعی شد که بین کارآفرینی سازمانی و آمیخته بازاریابی کارآفرینانه ارتباط مثبت و معنادار ۶۸۵/۰ وجود دارد.
جدول ‏۴‑۱۱- آزمون بررسی رابطه کارآفرینی سازمانی و آمیخته بازاریابی

رابطه

فراوانی

خطای محاسبه شده

میزان رابطه

نتیجه

آمیخته بازاریابی و کارآفرینی سازمانی

۶۲

۰۰/۰

۶۸۵/۰

رابطه مثبت و معنادار

* محاسبات محقق
از نظر محاسبات آماری نیز ضریب همبستگی رتبه‌ای را با نشان می‌دهند. طرز محاسبه ضریب همبستگی رتبه‌ای برای داده‌های زوجی برای بدین صورت است: ابتدا به تمام xها برحسب مقادیرشان رتبه داده و همین کار را برای yها نیز انجام می‌دهند، سپس تفاضل بین رتبه‌های هر زوج را که با نشان می‌دهند، حساب می‌ کنند. در مرحله بعد توان دوم d ها را محاسبه کرده و در نهایت با بهره گرفتن از فرمول شماره ضریب همبستگی رتبه‌ای را حساب می‌کنند(آذر، مومنی، ۱۳۸۱).

(معادله ۴-۱)
بنابراین؛ با توجه به معادله ۴-۱ می­توان در سطح اطمینان ۹۵% ادعا کرد که بین کارآفرینی سازمانی و آمیخته بازاریابی کارآفرینانه ارتباط مثبت و معنادار ۷۰/۰ وجود دارد.
آزمون فرضیه اول
فرضیه اول پژوهش عبارتند از: بین میزان کارآفرینی سازمانی و جایگاه قیمت در سازمان­های کوچک و متوسط شهرک صنعتی استان کرمانشاه رابطه معناداری وجود دارد.
این فرضیه به صورت زیر در قالب فرضیه آماری تعریف شده است:
H0= بین آمیخته کارآفرینی سازمانی و قیمت رابطه معناداری وجود ندارد
H1= بین کارآفرینی سازمانی و آمیخته قیمت رابطه معناداری وجود دارد
با توجه به جدول شماره ۴-۱۲ خطای محاسبه شده (۰۰۱/۰ sig=) از سطح خطای در نظر گرفته شده(۰۵/۰ = α)، کم­تر می باشد که به معنی رد فرضیه H0 می باشد. به عبارت دیگر، در فاصله اطمینان ۹۵% می­توان مدعی شد که بین کارآفرینی سازمانی و آمیخته قیمت ارتباط مثبت و معنادار ۵۴۳/۰ وجود دارد.
جدول ‏۴‑۱۲- آزمون بررسی رابطه کارآفرینی سازمانی وآمیخته قیمت

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...