مدل بالا را می‌توان با تعریف به طوری که خطی کرد. توجه داشته باشید که در مدل بالا تنها پارامترهایی زیر وند به خود می‌گیرند که سناریوها روی آن‌ها تعریف شده باشد و بقیه‌ی متغیرها و پارامترها به حالت اولیه‌ی خود باقی می‌مانند.
فصل چهارم
الگوریتم حل، نتایج و تفسیر آن‌ها
۴-۱٫ مقدمه
۴-۲٫ روش حل پیشنهادی
۴-۳٫ تشریح مطالعه موردی
۴-۴٫ نتایج محاسباتی (برای حالت قطعی)
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۴-۵٫ نتایج محاسباتی (برای حالت غیر‌قطعی)
۴-۱٫ مقدمه
در این بخش به تجزیه و تحلیل نتایج به دست آمده می‌پردازیم. ابتدا روش حل پیشنهادی که در فصل قبل به آن اشاره شد را دوباره به صورت خیلی خلاصه مرور می‌کنیم و سپس به معرفی و تشریح مطالعه‌ی موردی انجام‌گرفته می‌پردازیم. در نهایت مدل‌های قطعی و غیر‌قطعی تخصیص ساده و چندگانه را بررسی کرده و نتایج به دست آمده را با رسم شکل و ارائه‌ داده‌های جدولی تجزیه و تحلیل می‌کنیم.
۴-۲٫ روش حل پیشنهادی
روشی که برای مواجهه با داده‌های‌ غیر‌قطعی به کار گرفته شده است، معیار حداقل حداکثر تأسف است که خود یکی از رویکردهای معروف بهینه‌سازی استوار جهت تخفیف شدت عدم قطعیت پارامترهای غیر‌قطعی و دستیابی به جواب‌های بهینه است. همان طور که در بخش‌های قبلی گفته شد در این روش ۵ سناریو برای هزینه‌های ثابت راه‌اندازی محور و ظرفیت هر محور تعریف شده است که بر اساس این سناریوها مدل حداقل حداکثر تأسف جواب‌های بهینه را به ازای هر سناریو پیدا می‌کند و در آخر سر چارچوبی استوار برای جواب نهایی مسئله معرفی می‌کند.
۴-۳٫ تشریح مطالعه موردی
در ایران تعداد ۳۱۹ فرودگاه وجود دارد که از این حیث در رده‌ی ۲۲ کشورهای جهان قرار دارد. کشور ایالات‌متحده آمریکا با ۱۳۵۱۳، برزیل ۴۰۹۳ و مکزیک با ۱۷۱۴ فرودگاه در رده‌های اول تا سوم این رده‌بندی قرار دارند. حجم ترافیک هوایی و همچنین ترافیک هواپیماها روی زمین (حرکت هواپیما در باندهای پروازی و تاکسی روها) که در محدوده هر فرودگاه ایجاد می‌شود، از عوامل موثر در ایجاد آلودگی صوتی (صدای موتور هواپیما) و آلودگی هوا است، و حجم زیاد این آلودگی‌ها می‌تواند برای سلامتی جسمانی مضر بوده و همچنین در برنامه خواب افراد ایجاد اختلال نماید. غالباً ساکنین محلی، به نیت جلوگیری از تخریب ییلاقات حومه شهر، اماکن تاریخی، و زیست‌بوم محلی، در مقابل ساخت فرودگاه‌های جدید و یا گسترش فرودگاه‌های موجود از خود مقاومت نشان می‌دهند. در شکل (۴-۱) می‌توان تعدادی از فرودگاه‌های مهم کشور را به صورت طبقه‌بندی شده مشاهده کرد.
شکل (۴-۱): تعدادی از فرودگاه‌های ایران در یک نگاه
در این پایان‌نامه از مجموعه داده‌های هواپیمایی ایران (IAD) برای ۳۷ شهر مهم در ارتباط با هزینه‌های راه‌اندازی و ظرفیت هر محور که توسط Karimi and Bashiri (2011) تهیه و تنظیم شده است استفاده می‌کنیم و الگوهای تخصیص هر مدل (ساده و چندگانه) را با رسم اتصالات بین گره‌ها و محورها نشان می‌دهیم. آن‌ها این داده‌ها را به گفته‌ی خود از اطلاعات گردشگری و حجم پروازهای هر فرودگاه با روشی که در مقاله‌ی خود به آن اشاره کرده‌اند به دست آورده‌اند. این ۳۷ فرودگاهی که برای این مجموعه داده‌ها استفاده شده است را می‌توان در شکل (۴-۲) مشاهده کرد که در آن گره‌ها (شهرها) به خوبی روی نقشه مشخص شده‌اند. همچنین در جدول (۴-۱) نیز گره‌ها بر حسب بزرگی جریان از بزرگ به کوچک مرتب شده‌اند.
جدول(۴-۱): ۳۷ گره‌ی موجود در مجموعه داده‌های IAD به ترتیب بزرگی جریان (از بالا به پایین)

شماره‌ی گره

نام گره

شماره‌ی گره

نام گره

۳۱

تهران

۲۷

شاهرود

۱۹

مشهد

۳۷

زنجان

۱۰

اصفهان

۷

بجنورد

۲۸

شیراز

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...