با توجه به نتایج به دست آمده روزنامه کیهان بیشترین(۱۵٫۳۴ درصد در سال ۱۳۸۷ و ۱۷٫۶۶ درصد در سال ۱۳۸۹) و روزنامه آفتاب یزد کمترین(۸٫۶ درصد در سال ۱۳۸۷ و ۹٫۶ درصد در سال ۱۳۸۹) موضع­گیری مثبت را نسبت به ارزش «استقلال طلبی، ظلم ستیزی و استکبارستیزی» داشته اند. ضمنا موضع گیری مثبت درباره «استقلال طلبی، ظلم ستیزی و استکبارستیزی» در سال ۱۳۸۹ نسبت به سال ۱۳۸۷ در روزنامه کیهان، ایران و آفتاب یزد، به ترتیب ۲٫۳۲، ۰٫۵ و ۱ درصد افزایش یافته است. (نمودار۵)
همانطور که مشاهده می شود، روزنامه کیهان که یک روزنامه اصول گراست، نسبت به روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد، توجه خیلی بیشتری (حدودا دو برابر) به ارزش «استقلال طلبی، ظلم ستیزی و استکبارستیزی» داشته است. البته روزنامه ایران از این جهت تفاوت چندانی با آفتاب یزد ندارد و این نشان می دهد که میزان توجه اصول گرایان به این ارزش یکسان نیست و در یک طیف قرار دارند به نحوی که در یک سر این طیف روزنامه ای مثل کیهان قرار دارد که حدودا دو برابر روزنامه آفتاب یزد(نماینده اصلاح طلبان) به این ارزش پرداخته و در جای دیگر طیف، روزنامه ایران قرار دارد که تقریبا به اندازه روزنامه آفتاب به این ارزش پرداخته است.
نمودار ۵- فراوانی مطالب ترویج دهنده ارزش « استقلال طلبی، ظلم ستیزی و استکبارستیزی »
در مورد چگونگی بازنمایی ارزش «استقلال طلبی، ظلم ستیزی و استکبارستیزی » در این سه روزنامه می­توان گفت که همانگونه که نمودار ۶ نشان می دهد؛ بیشترین توجه به این ارزش از طریق پرداختن به مقوله «ضدیت با کشورها و نهادهای مستکبر و تعرض به آنها» بوده و پس از آن به ترتیب، «خودکفایی»، «مباحث نظری و فعالیت های هنری ـ تبلیغی» و «سایر» قرار گرفته اند. این مسئله نشان می دهد روزنامه ها غالبا با رویکردی خبری به این ارزش پرداخته اند و درصد پایینی از مطالبشان را به بحث درباره چیستی و چرایی «استقلال طلبی، ظلم ستیزی و استکبارستیزی» اختصاص داده اند. بنابراین می­توان نتیجه گرفت روزنامه ها در زمینه این ارزش، مخاطبشان را غالبا نخبگان و فعالین سیاسی قرار داده اند وگرنه درصد بیشتری از مطالبشان را به بحث تحلیلی درباره این ارزش و چیستی و چرایی آن اختصاص می دادند.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

نمودار ۶- درصد فراوانی زیرمقوله های ارزش « استقلال طلبی، ظلم ستیزی و استکبارستیزی »

ارزش «ساده زیستی و نفی تجمل گرایی»
همانگونه که در جدول ۸ آمده است؛ در سال ۱۳۸۷، به ترتیب، ۰٫۰۸، ۰٫۰۷ و ۰٫۱۱ درصد از مطالب روزنامه های کیهان، ایران و آفتاب یزد، مروج ارزش «ساده زیستی و نفی تجمل گرایی » بوده اند. این عدد برای این روزنامه ها در سال ۱۳۸۹ به ترتیب برابر ۰٫۰۸، ۰٫۱۲ و ۰٫۰۷ درصد بوده است.
جدول ۸- توزیع فراوانی مطالب دارای موضع مثبت نسبت به «ساده زیستی و نفی تجمل گرایی »